Hódmezővásárhelyi Integrált Szakképző Központ Szakiskola és Szakközépiskola Gregus Máté Tagintézmény OM:029768, 6800 Hódmezővásárhely, Kaszap u. 29. Tel.: 62/535-490 , Fax: 62/535-491, e-mail: közvetlen telefonszámok, GPS: N46.41101 E20.32421, TÉRKÉP |
Főoldal Linkek Adatbeírás Órarend Vendégkönyv Fórum English v. Szótár e-napló moodle e-mail |
Az iskola története 1945-től napjainkig | A világbanki rendszerű képzés kezdete | ||||
|
1990-ben a magyar kormány megállapodást írt alá a világbankkal a szakképzés átalakítására és fejlesztésére. Ennek keretében a nemzetközi pénzügyi szervezet két terület fejlesztéséhez nyújtott anyagi hitelt és szakértoi támogatást: az ifjúsági (iskolarendszeru) szakmai képzéshez és a felnott át- és továbbképzéshez. A Munkaügyi Minisztérium pályázatot hirdetett a programban részvételre.[63] A Kossuth Zsuzsanna Szakközépiskola felismerte az ifjúsági szakképzés eme korszeru formájának elonyeit: a végleges szakmaválasztás idejének kitolódását, a képzési rendszer közelítését a fejlett nyugat-európai országokéhoz, a könnyebb át- és továbbképzés lehetoségét, valamint a korszeru tananyagok és oktatási módszerek bevezetését, s nem utolsó sorban a várható nagy fejlesztési támogatást. Sajnos a pályázatot elutasították.[64] Ennek ellenére követo iskolaként (anyagi támogatás nélkül, szakmai részvétellel) megkezdodött az oktatás eloször 1991-tol az "Informatika (számítástechnika) - hírközlés", majd 1992-tol az "Elektrotechnika - elektronika", végül 1993-tól a "Gépészet - fémtechnika" szakmacsoportokban. Ez már kezdetben is többet jelentett az egyszeru jelenlétnél, hiszen aktívan részt vettünk az egyes munkaüléseken, majd az új rendszeru oktatás tanterveinek, tankönyveinek és oktatási segédleteinek kidolgozását is elvállaltuk. A témával kapcsolatosan több alkalommal külföldi világbanki szakértok látogatását is fogadhattuk. 1993-ban a PHARE program keretében újra növelték a résztvevo iskolák számát, azonban a pályázati feltételek (kereskedelem, idegenforgalom, vendéglátás téma) nem tették lehetové az iskola bekapcsolódását. Végül 1994-ben egy újabb pályázattal tovább növekedhetett a résztvevo intézmények száma. Természetesen a Kossuth Zsuzsanna Szakközépiskola is beadta pályázatát, komoly várakozással tekintve a döntés elé. Különösen kedvezonek tunt azon elbírálási szempont, mely elonyben kívánta részesíteni azon iskolák pályázatát, akik eddig is tevékenyen részt vettek az egyes szakmacsoportok munkájában. Ezek után hidegzuhanyként jött a hír: az iskola jelentkezését "a jelentkezok nagy száma miatt" nem tudták elfogadni. Az elozmények után ez nagy csalódást jelentett a tantestület többségének. 1992-ben az iskola vezetése felismerte, hogy a térség munkaeropiaca az ipari elektronikai szakmában telítodni látszik; az informatikai területek rohamosan fejlodnek. Ezért a fenntartótól engedélyt kért és
kapott az ipari elektronikai szakkal rokon informatikai és számítástechnikai technikus
szak indítására.[65]
Ezen profilmódosítás a késobbiekben elosegítette a végzett tanulók
elhelyezkedését és a Idoközben 1993-ban a gépészeti oktatás területén is váltás történt: a korábbi finommechanikai és automatizálási technikus szakot eloször kibovítette, majd felváltotta a gépgyártástechnológia - számítástechnikai technikus szak, amelytol azt remélték, hogy az iskolába jelentkezo tanulók számítástechnikai érdeklodését jobban kielégíti. 1993 második felében korszeru robotot kapott az iskola, s ezzel sikerült felváltani a már elavult NDK gyártmányút. A szállító cég a programozásra két kollégát betanított, így a jövoben tanfolyamok tartása is lehetséges lesz. (Ez egyébként a berendezéshez jutás feltétele volt.) Mindezek a próbálkozások megelozték a világbanki rendszeru képzést, amely jelenleg is a korábban említett 3 szakmacsoportban folyik. Figyelemreméltó ütemben alakul át az oktatási szerkezet és egészségesen növekedik a leánytanulók aránya. vfolyamonként a negyedik párhuzamos osztály gimnáziumi, jelenleg (a tanulók választása szerint) számítástechnikai, angol nyelvi és magyar fakultációval. A diagram jól mutatja az iskola egészében lassan növekvo tanulói létszámát és benne a négy tanévet érettségivel záró képzés növekedését.[66]
|
||||