MUNKATERV

(tervezet)

Elektronika tananyag-fejlesztési csoport

1. Bevezető

1.1. A csoport feladata: koordinálni azt a szakmai munkát, amelyet az egyes iskolák a pályázatukban, valamint az Oktatási Minisztériummal kötött szerződésben vállaltak.

1.2. A programban résztvevő iskolák legfontosabb adatai a mellékelt "Intézmények adatai" táblázatban találhatóak.

1.3 A tananyagfejlesztés menete a DACUM- SCID módszerek szerint kell, hogy történjen. A SCID táblázat a mellékletben található.

1.4. A tananyag kifejlesztéséért azok az iskolák felelnek, amelyek sikeresen pályáztak az adott szakmára.

A tananyagok kifejlesztésére alcsoportokat szükséges létrehozni. Összesen 10 alcsoport megszervezése válik szükségessé. Az alcsoportok száma megegyezik a szakmai kimenetek számával. Az alcsoportok között 7 csoportban mindössze egyetlen intézmény található. Az alcsoportok listája:

Szakmai kimenet

Iskola

Alapfokú elektronikai készülékszerelő

Pécsi Regionális Munkaerőfejlesztő és Képző Központ

Elektronikus és mechanikus vagyonvédelmi rendszerszerelő

Eötvös Loránd Szakközépiskola

Erősáramú elektronikai technikus

Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola

Ipari elektronikai technikus

Kossuth Zsuzsanna Müszaki SZKI, Gimn. Ipari SzMK. és Kollégium

 

Vas- és Villamosipari Szakképző Iskola

 

Zipernowsky Károly Ipari Szakközépiskola

Mechatronikai technikus

Cserháti S. Mg-i és Gépészeti Szakközépiskola

 

Munkácsy M. Ipari Szakközépiskola és Szakmunkásképző I.

Műholdas és kábeltelevíziós vételtechnikai műszerész

Szemere Bertalan Gimnázium, Szakközépiskola és Szakmunkásképző Intézet

Műszaki számítástechnikai technikus

Jedlik Ányos Informatikai Szakközépiskola és Gimnázium

 

Zipernowsky Károly Ipari Szakközépiskola

Orvoselektronikai technikus

Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola

Számítástechnikai műszerész

Szemere Bertalan Gimnázium, Szakközépiskola és Szakmunkásképző Intézet

Televízió- és videotechnikai műszerész

Lábassy János Szakképző Iskola

Az alcsoportokat alcsoportvezető fogja irányítani. Amelyik alcsoportban csak egy intézmény szerepel, ott értelemszerűen az egy intézmény által delegált kolléga fogja ellátni ezt a feladatot. Azokban az alcsoportokban, ahol több egy intézmény is szerepel, a csoportalakuló értekezleten fogunk alcsoportvezetőt választani.

1.5 A szakképesítéseknek közös tananyagmodulokra kell támaszkodniuk. Valamennyi tananyagfejlesztő csoport feladata lesz ezen modulok meghatározása. Ennek a feladatnak a koordinálására az alakuló értekezleten felelőst fogunk megbízni.

1.6 Azon tananyagfejlesztő csoporttagok részére, akik még nem részesültek DACUM képzésben meg kell szervezni vagy a küldő iskola általi, vagy a tananyagfejlesztő csoport általi felkészítést.

1.7 Jelenleg a csoport 12 intézménye 10 szakmai kimenet tananyagának kifejlesztéséért felelős. A DACUM tábla eddig 3 szakmánál készült el:

1.8 Az egyes alcsoportok munkájának összehangolását, irányítását a csoportvezető végzi.

1.9 A hatásköri vázlat a mellékletben található.

 

2. Részletes feladtok, határidők, felelősök (SCID szerint):

Felelősök: alcsoportvezetők, ha a feladatnál más előírás nincs.

 

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2.1. DACUM táblák elkészítése

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. DACUM táblák felülvizsgálata

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3. Elemzés befejezése

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.4. Tervezési folyamat

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.5. Kompetencia profil, tanulási célkitűzések kidolgozása

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.6. Tanulási tervek, segédeszközök kifejlesztése (eszközjegyzék)

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.7. Tanulási útmutatók, óratervek kidolgozása

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.8. Segédmédiák kidolgozása, oktatási anyagok kísérleti tesztje és felülvizsgálata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

2.9. Tanárképzés, tanártovábbképzés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

2.10. Beiskolázási (iskolai, országos) tájékoztatók készítése

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

2.11. Reklámanyagok készítése

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

2.12. Beiskolázási (országos) tájékoztatók kiadatása, terjesztése

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

2.13. Reklámanyagok kiadatása, terjesztése

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

3. Külföldi szakértő közreműködése


A FÁS konzorciummal való együttműködésért, a szakértő irányításáért a csoportvezető felelős.
Az intézményben való fogadásért, az intézmény és az intézményi munka bemutatásáért, ha szükséges, a tolmács biztosításáért a fogadó intézmény felelős.

3.1. Intézmények megismerése, megismerkedés a teljes csoporttal, az elemzési, tervezési folyamat véleményezése,

1999. 09. 12. - Érkezés
1999. 09. 13. - FÁS tárgyalások
1999. 09. 14. - Csoportértekezlet
1999. 09. 15.-28. - Intézményi látogatások: Kossuth, PRMKK, Zipernowsky ,Széchenyi, Jedlik, Cserháti, Munkácsy, Sopron
1999. 09. 29-10.01. - Látogatás zárójelentés készítése, FÁS tárgyalások
1999. 10. 02. - Elutazás

3.2. Intézmények megismerése, találkozás a teljes csoporttal, eszközjegyzék véleményezése

1999. 11. 14. - Érkezés
1999. 11. 15. - FÁS tárgyalások
1999. 11. 16. - Csoportértekezlet
1999. 11.17-23 - Intézményi látogatások: Eötvös, Szemere, Bláthy, Lábassy
1999. 11. 24. - IDEX INTERED Kft-nél látogatás
1999. 11. 25-26. - Látogatás, zárójelentés készítése, FÁS tárgyalás
1999. 11. 27. - Elutazás

3.3. Tanulási útmutatók véleményezése, tanácsadás oktatási anyagok kísérleti tesztjeinek, beiskolázási tájékoztatók, PR anyagok készítéséhez.
2000. 04. 02. - Érkezés
2000. 04. 03. - FÁS tárgyalások
2000. 04. 04-05. - Csoportértekezlet
2000. 04. 06. - 04. 13 - Intézményi látogatások
- vállalati látogatás
2000. 04. 13-14. - Látogatás zárójelentés készítése, FÁS tárgyalás
2000. 04. 15. - Elutazás

4. Munkaértekezletek

4.1. Az OM általában havonta egy alkalommal, keddi napon a csoportvezetőknek értekezletet tart. Az értekezleteken részt kell venni, az információkat tovább kell adni, a szükséges intézkedéseket meg kell tenni.

Felelős: csoportvezető

4.2. A csoport általában havonta két alkalommal, keddi napon értekezletet tart. Az értekezleteket a csoport intézményeinél kell szervezni azért, hogy egymást megismerjék. Az értekezletek max. 2 naposak, az úton töltött időt figyelembe véve. A szervezésért, az új információk átadásáért, a feladatok szinkronizálásáért - az egyenletes intézményi terhelést figyelembe véve - felelős a csoportvezető.
A végzett munkáról beszámolók. Felelősök: az alcsoport vezetők.

A végzett munkát értékeli a munkaértekezlet, és megszabja a további feladatokat.



A csoport munkáját - a munkaértekezleteken kívül is - alapvetően a közös munka, az együttműködésre - megegyezésre törekvés, türelmes, kreatív, rugalmas, megbízható, pontos magatartási formák kell hogy meghatározzák.


A rendszeres csoport értekezletek várható kezdete 1999. május 11.

4.3. Az OM iskolavezetők, fenntartók, stb. részvételével időnként tájékoztató értekezleteket szervez.
Meghívás esetén részt kell venni.
Felelős: csoportvezető

5. Értékelő munka


A csoport saját munkáját, a csoportvezető munkáját rendszeresen kell hogy értékelje. Esetenként független értékelő csoport véleményét is ki kell kérni. Figyelembe kell venni a külföldi szakértővéleményét és az OM utasításait.


A rendszeres önértékelést a munkaértekezletek beszámolói kapcsán kell elvégezni.


Az OM utasítások érvényesítéséért, a külföldi szakértő véleményének megismeréséért, független értékelő csoport szervezéséért felelős a csoportvezető.


Az értékelések során különös súllyal kell figyelni a veszélyeztető tényezőket. Jelentős problémákat okozhatnak (többek között):

6. Vázlatos munkatervi feladatok 2000. 09. 01-től


6.1. Segítségnyújtás

6.2. Részvétel

- a képzés lebonyolításában
- a formális és tartalmi kiértékelésben
- a képzési eredmények dokumentálásában
- az összefoglaló kiértékelésben
- a begyűjtött információk elemzésében
- a korrekciós intézkedések kezdeményezésében.

Felelősök:
- a tanárképzésben, továbbképzésben résztvevő tanárok
- az alcsoportvezetők
- a csoportvezető

Mellékletek: Intézmények adatai,

SCID táblázatok,

Szervezeti séma,

Költségvetés (tervezet)

Általános információk (Ludányi István).

Összeállította:

 

Hódmezővásárhely, 1999. április 16.

 

………………………..

Hajdu János

csoportvezető