MUNKATERV
(tervezet)
Elektronika tananyag-fejlesztési csoport
1. Bevezető
1.1. A csoport feladata: koordinálni azt a szakmai munkát, amelyet az egyes iskolák a pályázatukban, valamint az Oktatási Minisztériummal kötött szerződésben vállaltak.
1.2. A programban résztvevő iskolák legfontosabb adatai a mellékelt "Intézmények adatai" táblázatban találhatóak.
1.3 A tananyagfejlesztés menete a DACUM- SCID módszerek szerint kell, hogy történjen. A SCID táblázat a mellékletben található.
1.4. A tananyag kifejlesztéséért azok az iskolák felelnek, amelyek sikeresen pályáztak az adott szakmára.
A tananyagok kifejlesztésére alcsoportokat szükséges létrehozni. Összesen 10 alcsoport megszervezése válik szükségessé. Az alcsoportok száma megegyezik a szakmai kimenetek számával. Az alcsoportok között 7 csoportban mindössze egyetlen intézmény található. Az alcsoportok listája:
Szakmai kimenet |
Iskola |
Alapfokú elektronikai készülékszerelő |
Pécsi Regionális Munkaerőfejlesztő és Képző Központ |
Elektronikus és mechanikus vagyonvédelmi rendszerszerelő |
Eötvös Loránd Szakközépiskola |
Erősáramú elektronikai technikus |
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola |
Ipari elektronikai technikus |
Kossuth Zsuzsanna Müszaki SZKI, Gimn. Ipari SzMK. és Kollégium |
|
Vas- és Villamosipari Szakképző Iskola |
|
Zipernowsky Károly Ipari Szakközépiskola |
Mechatronikai technikus |
Cserháti S. Mg-i és Gépészeti Szakközépiskola |
|
Munkácsy M. Ipari Szakközépiskola és Szakmunkásképző I. |
Műholdas és kábeltelevíziós vételtechnikai műszerész |
Szemere Bertalan Gimnázium, Szakközépiskola és Szakmunkásképző Intézet |
Műszaki számítástechnikai technikus |
Jedlik Ányos Informatikai Szakközépiskola és Gimnázium |
|
Zipernowsky Károly Ipari Szakközépiskola |
Orvoselektronikai technikus |
Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola |
Számítástechnikai műszerész |
Szemere Bertalan Gimnázium, Szakközépiskola és Szakmunkásképző Intézet |
Televízió- és videotechnikai műszerész |
Lábassy János Szakképző Iskola |
Az alcsoportokat alcsoportvezető fogja irányítani. Amelyik alcsoportban csak egy intézmény szerepel, ott értelemszerűen az egy intézmény által delegált kolléga fogja ellátni ezt a feladatot. Azokban az alcsoportokban, ahol több egy intézmény is szerepel, a csoportalakuló értekezleten fogunk alcsoportvezetőt választani.
1.5 A szakképesítéseknek közös tananyagmodulokra kell támaszkodniuk. Valamennyi tananyagfejlesztő csoport feladata lesz ezen modulok meghatározása. Ennek a feladatnak a koordinálására az alakuló értekezleten felelőst fogunk megbízni.
1.6 Azon tananyagfejlesztő csoporttagok részére, akik még nem részesültek DACUM képzésben meg kell szervezni vagy a küldő iskola általi, vagy a tananyagfejlesztő csoport általi felké
szítést.1.7 Jelenleg a csoport 12 intézménye 10 szakmai kimenet tananyagának kifejlesztéséért felelős. A DACUM tábla eddig 3 szakmánál készült el:
1.8 Az egyes alcsoportok munkájának összehangolását, irányítását a csoportvezető végzi.
1.9 A hatásköri vázlat a mellékletben található.
2. Részletes feladtok, határidők, felelősök (SCID szerint):
Felelősök: alcsoportvezetők, ha a feladatnál más előírás nincs.
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
2.1. DACUM táblák elkészítése |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. DACUM táblák felülvizsgálata |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. Elemzés befejezése |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4. Tervezési folyamat |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.5. Kompetencia profil, tanulási célkitűzések kidolgozása |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.6. Tanulási tervek, segédeszközök kifejlesztése (eszközjegyzék) |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.7. Tanulási útmutatók, óratervek kidolgozása |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.8. Segédmédiák kidolgozása, oktatási anyagok kísérleti tesztje és felülvizsgálata |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
2.9. Tanárképzés, tanártovábbképzés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
2.10. Beiskolázási (iskolai, országos) tájékoztatók készítése |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
2.11. Reklámanyagok készítése |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
2.12. Beiskolázási (országos) tájékoztatók kiadatása, terjesztése |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
2.13. Reklámanyagok kiadatása, terjesztése |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
3. Külföldi szakértő közreműködése
A FÁS konzorciummal való együttműködésért, a szakértő irányításáért a csoportvezető felelős.
Az intézményben való fogadásért, az intézmény és az intézményi munka bemutatásáért, ha szükséges, a tolmács biztosításáért a fogadó intézmény felelős.
3.1. Intézmények megismerése, megismerkedés a teljes csoporttal, az elemzési, tervezési folyamat véleményezése,
1999. 09. 12. - Érkezés
1999. 09. 13. - FÁS tárgyalások
1999. 09. 14. - Csoportértekezlet
1999. 09. 15.-28. - Intézményi látogatások: Kossuth, PRMKK, Zipernowsky ,Széchenyi, Jedlik, Cserháti, Munkácsy, Sopron
1999. 09. 29-10.01. - Látogatás zárójelentés készítése, FÁS tárgyalások
1999. 10. 02. - Elutazás
3.2. Intézmények megismerése, találkozás a teljes csoporttal, eszközjegyzék véleményezése
1999. 11. 14. - Érkezés
1999. 11. 15. - FÁS tárgyalások
1999. 11. 16. - Csoportértekezlet
1999. 11.17-23 - Intézményi látogatások: Eötvös, Szemere, Bláthy, Lábassy
1999. 11. 24. - IDEX INTERED Kft-nél látogatás
1999. 11. 25-26. - Látogatás, zárójelentés készítése, FÁS tárgyalás
1999. 11. 27. - Elutazás
3.3. Tanulási útmutatók véleményezése, tanácsadás oktatási anyagok kísérleti tesztjeinek, beiskolázási tájékoztatók, PR anyagok készítéséhez.
2000. 04. 02. - Érkezés
2000. 04. 03. - FÁS tárgyalások
2000. 04. 04-05. - Csoportértekezlet
2000. 04. 06. - 04. 13 - Intézményi látogatások
- vállalati látogatás
2000. 04. 13-14. - Látogatás zárójelentés készítése, FÁS tárgyalás
2000. 04. 15. - Elutazás
4. Munkaértekezletek
4.1. Az OM általában havonta egy alkalommal, keddi napon a csoportvezetőknek értekezletet tart. Az értekezleteken részt kell venni, az információkat tovább kell adni, a szükséges intézkedéseket meg kell tenni.
Felelős: csoportvezető
4.2. A csoport általában havonta két alkalommal, keddi napon értekezletet tart. Az értekezleteket a csoport intézményeinél kell szervezni azért, hogy egymást megismerjék. Az értekezletek max. 2 naposak, az úton töltött időt figyelembe véve. A szervezésért, az új információk átadásáért, a feladatok szinkronizálásáért - az egyenletes intézményi terhelést figyelembe véve - felelős a csoportvezető.
A végzett munkáról beszámolók. Felelősök: az alcsoport vezetők.
A végzett munkát értékeli a munkaértekezlet, és megszabja a további feladatokat.
A csoport munkáját - a munkaértekezleteken kívül is - alapvetően a közös munka, az együttműködésre - megegyezésre törekvés, türelmes, kreatív, rugalmas, megbízható, pontos magatartási formák kell hogy meghatározzák.
A rendszeres csoport értekezletek várható kezdete 1999. május 11.
4.3. Az OM iskolavezetők, fenntartók, stb. részvételével időnként tájékoztató értekezleteket szervez.
Meghívás esetén részt kell venni.
Felelős: csoportvezető
5. Értékelő munka
A csoport saját munkáját, a csoportvezető munkáját rendszeresen kell hogy értékelje. Esetenként független értékelő csoport véleményét is ki kell kérni. Figyelembe kell venni a külföldi szakértővéleményét és az OM utasításait.
A rendszeres önértékelést a munkaértekezletek beszámolói kapcsán kell elvégezni.
Az OM utasítások érvényesítéséért, a külföldi szakértő véleményének megismeréséért, független értékelő csoport szervezéséért felelős a csoportvezető.
Az értékelések során különös súllyal kell figyelni a veszélyeztető tényezőket. Jelentős problémákat okozhatnak (többek között):
6. Vázlatos munkatervi feladatok 2000. 09. 01-től
6.1. Segítségnyújtás
6.2. Részvétel
- a képzés lebonyolításában
- a formális és tartalmi kiértékelésben
- a képzési eredmények dokumentálásában
- az összefoglaló kiértékelésben
- a begyűjtött információk elemzésében
- a korrekciós intézkedések kezdeményezésében.
Felelősök:
- a tanárképzésben, továbbképzésben résztvevő tanárok
- az alcsoportvezetők
- a csoportvezető
Mellékletek: Intézmények adatai,
SCID táblázatok,
Szervezeti séma,
Költségvetés (tervezet)
Általános információk (Ludányi István).
Összeállította:
Hódmezővásárhely, 1999. április 16.
………………………..
Hajdu János
csoportvezető